De Italiaanse politiecommissaris Brunetti krijgt te maken met de zaak van een bekende opera-zangeres, die zich bedreigd voelt door een stalker.
Falling in love
Donna Leon
London: Heinemann, 2015
264 p.
9780434023585 (hardback)

De Italiaanse commissaris Guido Brunetti, reeds in eerdere boeken van Donna Leon (1942) hoofdpersoon, krijgt in Venetië te maken met enkele geheimzinnige voorvallen in de operawereld. Flavia Petrelli,een bekende opera-zangeres, wordt door een onbekende bewonderaar bedolven onder bossen bloemen. Zij meent echter dat iemand haar stalkt. Brunetti staat zeer sceptisch tegenover haar verhaal en onderneemt weinig actie.De zaak neemt een dramatische wending als een bekende van Flavia, Frederico D'Istria, aangevallen wordt en ernstig gewond in het ziekenhuis terechtkomt. Hij vermoedt dat een vrouw achter deze aanslag zit. De nu gealarmeerde commissaris doet zijn uiterste best om de schuldige te ontmaskeren, hetgeen lukt in een adembenemende slotscene. Deze detective, waarin geen doden te betreuren vallen, had spannender gekund. De operawereld, het privé-leven van Brunetti en verwikkelingen op het politiebureau zijn belangrijke elementen van het verhaal.

Over Donna Leon

CC BY-SA 2.5 - Foto van/door Mariusz Kubik, http://www.mariuszkubik.pl

Donna Leon (28 september 1942, Mont Clair, New Jersey) is een Amerikaanse schrijfster van detectiveromans die zich afspelen in Venetië. De hoofdpersoon is Commissario Guido Brunetti. Donna Leon woonde meer dan 30 jaar in Venetië en woont nu in een klein dorp in Zwitserland. Zij was docent Engelse literatuur aan de University of Maryland University College – Europe (UMUC-Europe) in Italië en werkte vervolgens als professor van 1981 tot 1999 bij de Amerikaanse militaire basis van Vicenza. Ze stopte met lesgeven om zich te concentreren op het schrijven en andere culturele activiteiten op het gebied van muziek (met name barokmuziek).

Commissario Brunetti

De Commissario Brunetti-romans spelen zich allemaal in en rond Venetië af. Ze zijn in het Engels geschreven en vertaald in veel talen, maar op verzoek van Donna Leon niet in het Italiaans. Elke roman geeft de schrijfster de gelegenheid om de minder prettige…Lees verder op Wikipedia